Porywająca prędkość.

Nowe RS 3 Sportback

Dzięki potężnemu 5-cylindrowemu silnikowi TFSI o mocy 294 kW (400 KM), z maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm, nowe Audi RS 3 Sportback osiąga 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Na zewnątrz Audi RS 3 Sportback demonstruje swoją siłę zwartym, pojedynczym grillem o lśniąco czarnej strukturze plastra miodu. Wrażenia mocy dopełniają duże wloty powietrza i mocno zarysowane elementy dolnych krawędzi.


145x80_ARS3_161005

Silnik 2.5 TFSI to więcej niż silnik – to obietnica. Jego prędkość maksymalną można opcjonalnie podnieść nawet do 280 km/h. Niepowtarzalny dźwięk 5-cylindrowej jednostki o kolejności zapłonu 1-2-4-5-3 potęguje przeżycia płynące z jazdy. To wyjątkowe brzmienie jest wynikiem zmiennej kolejności zapłonu bezpośrednio przylegających i oddalonych od siebie cylindrów. Błyskawiczna, siedmiobiegowa skrzynia biegów S tronic z podwójnym sprzęgłem kieruje siłę napędową do stałego napędu 4x4 quattro. Dzięki zastosowaniu m.in. aluminiowej skrzyni korbowej silnik jest lżejszy o 26 kg w porównaniu do poprzedniego modelu. Generuje on przy tym o 33 KM więcej mocy, osiągając 294 kW (400 KM). To z kolei pozwala RS 3 Sportback przyśpieszać od 0 do 100 km/h zaledwie w 4,1 sekundy. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm mieści się między 1700 a 5850 obr./min i oznacza wyjątkową moc silnika w bardzo szerokim zakresie prędkości.

145x80_ARS3_D_161006_1

Stanowiący wyposażenie standardowe, napęd 4x4 quattro oraz siedmiobiegowa skrzynia biegów S tronic z podwójnym sprzęgłem zapewniają większą dynamikę – bez kompromisów. Moment obrotowy napędu rozdzielany jest odpowiednio pomiędzy obie osie. Im bardziej sportowo kierowca zachowuje się na drodze, tym szybciej i częściej większość momentu obrotowego dociera do tylnej osi. Rozstaw kół osi przedniej jest o 20 mm szerszy niż w A3 Sportback, a nadkola są odpowiednio bardziej oddalone. Dodatkowo, charakterystyczna dla RS elektroniczna kontrola stabilności dysponuje trybem Sport. Pozwala on na kontrolowany drifting, który daje przewagę na każdej nawierzchni. Ze standardowym systemem kontroli dynamiki Audi drive select, wiele komponentów, takich jak: sterowanie, system zarządzania silnikiem i przełączalne zawory wydechowe, może być w pełni dostosowanych do indywidualnego stylu jazdy.

145x80_ARS3_D_161002_1

Zawsze najlepsza pozycja startowa.

Kierowcę witają podświetlone progi z napisem RS 3. Sportowe siedzenia pokryte czarną skórą Fine Nappa z logo RS znajdują się w wyposażeniu standardowym. Opcjonalnie dostępne są również profilowane fotele sportowe RS z wbudowanymi zagłówkami. Wyścigowy charakter wnętrza można podkreślić, wybierając pakiet specjalny RS. Jego kontrastujące czerwone szwy – na przykład na podłokietnikach drzwi, dywanikach i pasach – dodatkowo akcentują kokpit. Skórzana wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym wieńcem i funkcją zmiany przełożeń zapewnia kierowcy wszystko, czego potrzebuje, na wyciągnięcie ręki. Cyfrowy panel wirtualnego kokpitu Audi pokazuje wszystkie informacje na 12,3-calowym wyświetlaczu.. Opcjonalnie można je wyświetlać również na specjalnym ekranie RS – w takiej konfiguracji licznik obrotów przesunięty jest do przodu.