Motor S4


Mocne i wszechstronne.

Technicznie doskonałe.

Podwozie

W porównaniu z Audi A4 Avant, podwozie zostało zawieszone o 23 mm wyżej, a dzięki większym kołom, podwyższeniu o 34 mm uległ także prześwit. Sprawia to, że ​​A4 allroad quattro czuje się znakomicie zarówno na twardej drodze, jak i w łagodnym terenie.

Alternatywą dla zawieszenia standardowego, jest wersja z systemem kontroli amortyzacji. Czujniki monitorują ruch wszystkich czterech kół, w tym także przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Następnie system dostosowuje charakterystykę amortyzatorów do warunków i sytuacji na drodze. Zapewnia to większą dynamikę jazdy, wyższy komfort i dobre osiągi auta w terenie. Podstawowe ustawienia zawieszenia mogą być regulowane za pomocą przycisku na konsoli systemu Audi drive select.

System zmiany charakteru jazdy Audi drive select w A4 allroad quattro posiada jeszcze jeden tryb. Poza znanymi wcześniej programami – „Comfort”, „Auto”, „Dynamic”, „Efficiency” i „Individual” (wyłącznie w zestawie z systemem nawigacji) – dostępny jest dodatkowy tryb „Off-road” do jazdy po podłożu nieutwardzonym. Pozwala on dostosować działanie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, dostępnego jako opcja regulowanego zawieszenia oraz wszystkich innych systemów wspomagania w celu uzyskania optymalnych osiągów podczas jazdy w terenie.

Auto posiada pięcio-wahaczową oś przednią. Zapewnia ona optymalny komfort i wysoką dynamikę jazdy. W porównaniu z poprzednią wersją, projektanci zredukowali jej masę o pięć kilogramów.

Audi korzysta również z nowego kompaktowego mechanizmu wspomagania układu kierowniczego. Dzięki niemu udało się zaoszczędzić 3,5 kg względem wcześniej stosowanego rozwiązania. Nowy układ dostarcza kierowcy dokładniejszych informacji na temat warunków drogowych i zapewnia większą precyzję kierowania. Jako opcja dostępny jest również Zmieniający charakter jazdy układ kierowniczy z funkcją zmiany siły wspomagania kierownicy.

Z tyłu, stosowana w poprzednim modelu oś z trapezowym układem wahaczy, została wymieniona na oś pięcio-wahaczową. Dzięki wykorzystaniu inteligentnych materiałów, Audi zredukowało masę komponentów osiowych o kolejne 7 kg.