Osiągi na najwyższym poziomie

Audi RS 5 Coupé.

Łączne zużycie paliwa: 8,7 l/100 km; łączna emisja CO₂: 197 g/km

Nowe Audi RS 5 Coupé łączy elegancję z osiągami charakterystycznymi dla modeli RS. Sportowy charakter i dynamikę gwarantuje mu silnik 2.9 TFSI V6-Biturbo o mocy 331 kW (450 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. W zaledwie 3,9 sekundy RS 5 Coupé przyśpiesza od 0 do 100 km/h i dalej aż do 250 km/h. Na życzenie prędkość maksymalną można podnieść jeszcze do 280 km/h.


145x80_ARS5_171001_RGB

Swoją wyraźnie większą siłę i wydajność, RS 5 Coupé zawdzięcza nowo opracowanemu sześciocylindrowemu silnikowi. Obie jego turbosprężarki umieszczone są centralnie, między rzędami cylindrów. Zasysane powietrze wlatuje dwoma strumieniami do każdej sprężarki i do komory spalania. Zapewnia to bardziej spontaniczną i dynamiczną reakcję silnika – bez względu na obroty. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje RS 5 Coupé 3,9 sekundy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm (o 170 Nm więcej niż w poprzednim modelu) i leży w szerokim zakresie obrotów, od 1900 do 5000 obr./min. Wybierając opcjonalny pakiet stylistyczny RS, prędkość maksymalną można podnieść do 280 km/h. Siła napędowa przenoszona jest przez sportową ośmiobiegową skrzynię biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełożeń. Dociera ona niezależnie do stałego napędu na cztery koła quattro ze środkowym dyferencjałem. Podział sił napędowych w stosunku 40:60 zapewnia dynamiczne prowadzenie, optymalną trakcję i najwyższe bezpieczeństwo. Wyrazisty dźwięk RS doskonale podkreśla moc silnika. Wystarczy go uruchomić, by kierowca doświadczył dynamiki tego wyjątkowego auta.

145x80_ARS5_D_171002_RGB

System Audi drive select oferuje kilka trybów jazdy, od sportowego, po dynamiczny. Ponadto kierowca może wprowadzać indywidualne ustawienia, aby jeszcze bardziej cieszyć się swoim RS 5 Coupé. Seryjne sportowe podwozie RS zapewnia wyraźnie niższe położenie nad powierzchnią drogi, w porównaniu do wcześniejszego modelu. Opcjonalnie dostępne jest również podwozie sportowe plus z Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i specjalnie dopasowanym do RS, dynamicznym układem kierowniczym. To specjalne dopasowanie do RS 5 Coupé oznacza zmniejszenie ruchów w osi wzdłużnej i poprzecznej - dla osiągnięcia lepszego położenia na szosie. Charakterystyki amortyzatorów są regulowane w trzech poziomach, co pozwala dopasować je do każdej jezdni. RS 5 Coupé waży 1655 kg, czyli o 60 kg mniej niż poprzedni model. Dzięki zoptymalizowanemu spalaniu ze skróconym sprężaniem, RS 5 Coupé jest jeszcze bardziej oszczędny.

145x80_ARS5_171005_RGB

Wzornictwo RS 5 Coupé wyróżniają charakterystyczne sportowe detale Audi 90 quattro IMSA GTO. Uwagę przyciągają duże wloty powietrza z typową dla RS strukturą plastra miodu, szeroka i płaska osłona chłodnicy, boczne wloty i wyloty powietrza oraz specyficzne dla RS boki,
z mocno zarysowanymi sklepieniami szerokich nadkoli. Sportowy charakter ma także tył pojazdu. Spojler, typowa dla RS wkładka dyfuzora oraz owalne końce układu wydechowego – wszystko to charakterystyczne cechy RS.
W zależności od wyboru opcjonalnego pakietu wykończenia, detale te mogą być wykonane z matowego aluminium, szlachetnego włókna węglowego lub w błyszczącej czerni.
Na życzenie dostępny jest dach z włókna węglowego z widoczną strukturą włókien.

145x80_ARS5_D_171001_RGB

Wnętrze kokpitu RS 5 Coupé jest zupełnie czarne. Przednie sportowe siedzenia RS doskonale trzymają ciało po bokach. Pokrywająca je delikatna skóra Feinnappa, na życzenie może być pikowana we wzór plastra miodu,
z kontrastującymi szwami. Sportowego charakteru wnętrza RS 5 Coupé dopełnia profilowana, pokryta skórą sportowa kierownica z manetkami. Symbole RS umieszczono na fotelach, na kierownicy, listwach progowych i dźwigni zmiany biegów. Na życzenie, pakiet wzornictwa RS można uzupełnić o wyraziste akcenty – np. w formie czerwonych, kontrastujących szwów na kierownicy, gałce dźwigni zmiany biegów i konsoli środkowej. Opcjonalny wirtualny kokpit Audi w przejrzysty sposób prezentuje wszystkie istotne dane na wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości. Są one umieszczone bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Dotyczy to także treści specyficznych dla RS, takich jak wskaźniki: przyśpieszenia G, zmiany biegu czy ciśnienia lub temperatury opon. Pozwala to jeszcze pełniej rozkoszować się niepowtarzalnym charakterem RS.